luni, 25 februarie 2008

Si cum scriem... exercitii, jocuri...

IN CONCLUZIE
de Diana din Saguna


Sa te cheme cu d
Cand ne ochim la carturesti in cesti
Si sa-ti fie rusine sa ne lingem pe ochi
Dar sa-mi musti pupila(pe care-o tii in bord)si
Sa ma tii asa de inteligent de mana
Cand astept
Cafeaua de la tonomat
Incat totul sa trebuiasca sa fie
facut pe sestache

AMINTIRI DIN COPILARIE
de Diana din Mesota

Iti mai aduci aminte, fa Zoiţo?
De vremea cand eram şi noi copile
Ce mai rodeam din unghii pe la colţuri
Si ne dadeam cu sprei s-acoperim mirosul...
Pe-atuncea baieteste eram tunsa
Si ce mai uram cozile tale pana la fund.
Iti mai aduci aminte cum ne trimiteau ai tai la cersit?
Cum cantam prin autobuze
Si cum stateam la intersecţii
de ne prefaceam oloage?
Cum ne milogeam toata ziua – da nene si mie-o mie
Si cum mergeam sa spalam parbrize
Catarandu-ne pe boturile masinilor smenaresti...
Si cand venea vara cum ne lua taica-tu
O lua si pe sora-ta Esmeralda
Si ne ducea pe coclauri la adunat afine
Si dup-aia cum ne trimitea prin cartier,
Si cum mai strigam...”Afineee! Afineeee!”
Si cand se termina vara si venea toamna
Si multi oameni se debransau de la atata caldura
Si cum din nou umblam prin cartier
Si cum mai strigam...”Calorifere cumparaaaam! Cumparaaaaam calorifere!”
Si cand venea iarna si stateam la tine in casa
Si ne jucam cu papusile furate de frac-tu?
Mai stii cand maica-ta a vrut sa faca foc in soba
Ca noua ne era frig
Si a luat foc casa?!
Acuma-mi aduc aminte ca totul era din carton...
Si cand venea primavara....
Cand in fiecare an sora-ta nastea cate-un puradel
Si ni-l dadea sa avem motiv de cerşit...
Cum mai stateam in fata bisericii
Toti trei cu mucii la nas
Si ne rugam de babele alea schizofrenice sa ne dea bani?
Si cand ai facut tu paispe ani
Cand te-a vandut taica-tu lu' Raimundo
Te-ai asezat şi tu la casa ta si-ai turnat vreo 7 puradei
Iar pe mine m-a adoptat baroana aia
Ca sa opreasca exploatarea copiilor?
Nu stiu ce-ai mai facut dar sa stii ca mi-e dor de tine
Si de zilele alea bune.
Acuma eu am ajuns director de banca
am cam o suta de angajati si castig prea mult.
Viata de satra...ce dor mi-e de tine!

LEGĂTURA PĂRINTEASCĂ
de Andrei

părinţii mei
sunt idoli de piatră
sculptaţi în fotolii
învăluiţi în lumina albastră
a televizorului

eu îi rog
să îmi dea iubire
ei îmi dau de înţeles că
focul încălzeşte
masa e pusă
patul va fi desfăcut

eu vreau să ascult
pildele lor grăitoare
mă cheamă
alături de ei
în faţa televizorului

eu mă pregătesc să ies
cer binecuvântare
şi putere
ei cu ochii întorşi spre televizor
văd pericole prevăd capcane
îmi spun să mă feresc

îi implor
să se întrupeze încă odată
să facă minuni
să salveze lumea
piatra plezneşte
pe feţele lor
s-au întrupat în mine
îmi răspund

pierduţi în lumina albastră
a televizorului
idoli de piatră
mici şi obosiţi
sunt părinţii mei

TE IUBESC, SA MOR IO!
de Giorgiana

Eu te iubesc, fă,
chiar dacă şmenarul ăla
zice că eşti o târâtură!
Deşi ai fiţe, îmi eşti dragă
şi ştiu că, în final, mă-ta
va fi de acord cu noi.
Dacă te mai deranjează,
o să-i dau borşu' lu' varză ăla,
o să borască toate cuvintele
urâte adresate ţie.
O să...
Dar hai, lasă, să nu ne mai gândim
la faze naşpa.
Uite ce cur fain ai!
Mă bagă în boală!
Nu ca la alte vite.
Eu pe tine te iubesc, fă!

...
de Ioana

De dimineata
Ma trezesc din vis
Deschid geamul... ceata
Aprind lumina
Ochii ma ustura si-i inchid
Fumez tigara, pregatesc cafeaua...
Divin
Imi iau fularul si jacheta
Si ies... soareeeeee!!!!
Bleah... mi-e rau!
Renunt la fumat
Ce senzatie de cacat
Mama ma suna
Ii raspund... Acelasi discurs
Si iar mi-e rau...
Din suflet i-as spune:"Lasa-ma"
Nu sunt copil... Am crescut...
Ce nu-ntelege?!
In autobuz un tip ii zice ii zice iubitei:
"Esti un inger!!
Te iubesc!!!"
Imi dau ochii peste cap...
Si racnesc...

Si mai sunt si altele...

Niciun comentariu: