vineri, 6 martie 2009

Din ciclul: Sâmbăta trecută...

Îmi cer scuze pentru întârziere, dar revine peste mine o perioadă foarte aglomerată şi nu am avut timp să scriu ce am făcut data trecută.

Am fost bucuros să văd că oamenii revin la atelier şi se ţin de muncă. La fel, mi-a făcut plăcere să le urăm bun venit unor tineri interesaţi de noi şi ce facem noi acolo. Este foarte bine ca această mişcare să nu rămână la nivelul de "idee bună" şi să începeţi să participaţi dacă vă place ideea şi credeţi că îi puteţi acorda şi timp!

Sâmbătă am citit poeziile imagiste şi am să ataşez aici câteva dintre creaţiile participanţilor. Am fost plăcut impresionat de majoritatea dintre voi, care aţi înţeles ce trebuie făcut şi aţi mai înţeles şi faptul că imaginile găsite de voi pot folosi şi precum un început pentru alte poeme. Ţin să remarc efortul Sabinei, care "ne-a umplut" la propriu de imagini, iar substanţiala ei muncă nu a fost una doar cantitativă (45 de poeme), ci şi calitativă. Aş vrea să vă rog să nu daţi curs propriilor temeri că nu aţi mai putea crea sau că aveţi o perioadă mai slabă, se întâmplă fiecăruia, dar de-asta ne aflăm aici, ca să scriem, să ne continuăm munca şi să ne corectăm. Talentul trebuie însoţit mereu de o muncă asiduă, după cum ne spunea şi nouă poetul Alexandru Muşina.

Dacă tot am ajuns la el, putem spune cu siguranţă - şi este un anunţ "la cald" - că Alexandru Muşina va fi alături de noi în data de 27 martie a.c. - de la ora 17:00, la librăria OKIAN, în cadrul primei seri de recital poetic organizată de LUMINA DE AVARIE! Seara va consta în recitalul poetului braşovean, care va dura 30 de minute, şi recitalul unora dintre participanţii la Atelier, timp de alte 30 de minute. După acest recital cu public - şi pe această cale vă rog să vă anunţaţi prietenii şi cunoscuţii că se întâmplă aşa ceva - vom continua cu o discuţie, de circa o oră, pe marginea celor citite şi vom primi sfaturi de la invitat! Este primul dintr-o serie de evenimente lunare de acest gen, pe care LUMINA DE AVARIE şi LIBRĂRIA OKIAN vă invită să le urmăriţi!

Pentru mâine, tema este construirea unei poezii pe baza unor cuvinte alese de noi data trecută:
înfundată, castravete, extaz, pistruiat, liliac, pix, timp, căprui, caracatiţă, psihedelic, animal, pachet, greaţă.

Ataşez aici textele primite pentru data trecută:

DE LA SABINA

4.
Faţa pistruiată a lui Victoraş
O nouă constelaţie.
5.
Margarina neîncepută
Plaja galbenă de la Mamaia.
6.
Grătarul canalului
Noul cod de bare.
10.
Gaura cheii
O limbă de pantofi.
11.
Buzele tale ţuguiate
Gura sticlei de Pepsi.
13.
Spermatozoizii eliberaţi
O maşină de popcorn.
15.
Ursuleţ de jeleu
Embrionul roz.
17.
Buricul lipit de burtă
O jeantă albă.
18.
Gogoşile Fiţoşica
Anvelope-n ciocolată.
19.
Gura de canal
Un por deschis.
21.
Vene albastre şi varice
Reţeaua hidrografică a Romăniei.
22.
Arcada mallului
Bolta palatină.
23.
Antibiotice prescrise
Gloanţe alb cu roşu’.
24.
Folia cu antibiotice
Reuniune de submarine.
25.
Liftul blocului 10
Bolul alimentar coborând prin esofag.
29.
Gropi în asfalt
Urechi cenuşii.
30.
Pescăruş la orizont
Un cadru de bicicletă. 31.
Cocul doamnei Toma
Colacul de la parastas.
32.
Penarul albastru
Un sac de dormit.
33.
Strada din piatră cubică
Un domino pe podea.
34.
Panorama câmpului
Un joc de darts.
35.
Blocul din centru
Un pet de 5L.
36.
Nasul tău şi a lui Vasi’
Toboganele din parc.
37.
Ruloul cu frişcă din vitrină
Luneta din balcon.

39.
Pârtia în martie
Unt pe păine prăjită.
40.
O jumătate de măr
Priză cu împământare.
41.
Fiola de algocalmin
Ultima popică.
42.
Soarele de la apus
O crusta de bubă uscată.
Soarele la răsărit
O bubă dată cu rivanol.
43.
Luna plină
un paracetamol.
45.
Frimituri de pâine
A treia constelaţie.

DE LA ANDREI

drifting cu maşini bengoase
câinele turbat aleargă în jurul cozii



ochii tăi albaştri
ecranul welcome de la windows



smulgi chiloţii de pe tine
introduc fise în fanta automatului de cafea



încerc să îţi prind privirea
joc alba neagra pe o sumă mare



dansezi goală prin casă
picură miere din tavan



mă uit la tata cum se depărtează
un cal de povară ce va trebui împuşcat



nu mai vorbeşti cu mine
mingea dezumflată din fundul curţii

Din păcate, doar ei mi-au trimis, sper să mai primesc şi de la alţii.

Voi reveni!

3 comentarii:

Anonim spunea...

dar eu nu va trimit tampenile mele :)) ca eu oricum nu prea am facut nimica imagist... eu am lucrat la cele 2 poezii cateva zile si tot nu a fost nimica bun :D

acuma cu tema cea noua mi-am scris poezia in 5 minute si parerea mea este ca e mult mai buna...


in rest despre cele postate .. mi-au placut aproximativ toate.. si ale sabinei si ale lui Andrei

stenografie spunea...

Căprui ie de la mine :D

Anonim spunea...

sooper fain :X