luni, 24 martie 2008

Exercitii

Postez aici unele poeme ale noastre. Sper sa va placa.

SOMN USOR
de Diana din Meshota (un joc pe care l-am avut la atelier, cuvintele sunt de la altii)

Pisica îmi scrie temele la chimie
sper sa termine mai repede
la 5 mă întâlnesc cu Vlad la Onix.
e un nesimţit.
mi-a umplut pisica de zgârieturi.
cică de plictiseală
mi-e poftă de nişte pastă de dinţi
din-aia bună
care îi place şi lui Vlad mult
mi-e poftă şi de o supă
cum am mâncat când a murit Vlad
în ianuarie, anul trecut.

Cântec mediocru
(rescriere) de Diana din Meshota

Ana a trecut pe lângă mine.
(Strada era plină de maşini)
Ana a trecut pe lângă mine.
Şi m-a luat de gât fără ruşine
Ca să nu mă mai dau la străini.

M-a târât apoi într-un ghetou.
(Peretii galbeni cu scris cenusiu)
M-a târât apoi într-un ghetou.
Şi în ghetou, ca şi pe-un platou
M-a culcat pe ciment, ca-n sicriu.

Şi mi-a zis: Închide ochii bine.
(Somn uşor de-acum, draga mea)
Şi mi-a zis: Închide ochii bine,
Şi a început sa dea în mine
Şi mi-a zis: Acum taci, draga mea.

STELUTE PE HAINELE LUI
(rescriere dupa Mircea Cartarescu, Stelute in genele ei)
By Ale

Ningea pe Victoriei si erau stelute pe hainele lui
Era o aglomeratie ‘nabusitoare in statie la 4
Si erau stelute,stelute,stelute pe hainele lui.

Ningea,ningea peste Brasov
Ningea pe ghiozdanul meu si pe sacoul rosu
Oamenii erau plictisiti..acum hai,toti in cor
Erau stelute pe hainele lui !

Eram eleva,era student
Eram naiva,era siret
Si erau stelute pe hainele lui.
Aerul era rece,respiratia la fel
Taxiurile cu preturi moderate
Mergeau pe toate 4 roate
Si erau stelute pe hainele lui.

Ningea lin,cu fulgi crocanti peste Mesota
Peste blocul lui Mircy,peste masinile inzapezite.
El zicea ceva,dar nu pot citi pe buze
Asa ca nu stiu ce zicea.
El ma tinea de mana si troleul 4 trecea
Si ningea,viscolea,da..da..dragii mei.

Eu eram simplista,el era stilat
Eu mancam la mec.el la restaurant
Si erau stelute pe hainele lui.
Eu aveam idei,el avea fite
Eu n-aveam parai.el venea c-un mertan.
Dar lasati-o asa copii,
Erau stelute pe hainele lui.

Aici povestea se incheie,
Dar intai va dau o cheie
A intregii intamplari.
El e un baiat de peste mari si tari
Acum e mort,ingropat,n-are importanta.
Amorul nostru nemuritor s-a dus dracului.
Acum nici nu mai sunt stelute pe hainele lui.
De fapt nu au fost niciodata!
Asta ca epilog,dragii mei.

POEMA OGLINZII
(rescriere dupa Mircea Cartarescu, Poema chiuvetei)
By Ale

Intr-o seara oglinda se-ndragosti
De o lentila din ochiul copilului.
Se confesa sticlei de pe masa
Si se planse privitorilor.
In alta seara oglinda-si facu curaj:-Ah,tu lentila mititica
Ah in fiecare zi te strecori in ochiul ala
In fiecare seara te lasa goala aici,
Dar am sa te imbrac eu in lumina.
Micuto,umbra mea te doreste
Fiecare ciob din mine te vrea,
Te-ndrageste!
Hai,vino sa fugim pe gaura
De la sifonul de bucatarie..!
Dar vai! Lentila sedea muta,nu-i pasa de oglinda
Caci era indragostita de un ceas electronic
Care sedea pe masuta de vis-à-vis
Si in fiecare zi luminau impreuna
In ochii si la mana copilului.
Asa ca oglinda a inceput sa aiba dubii cu privire la orientarea
Sexuala a lentilei
Si ii facu o propunere pervazului.
..candva in acest joc am mutat si eu un pion
eu,prezervativul folosit din gunoi.
Am iubit si eu un lubrifiant pe care nu l-am vazut decat o data
Dar, sa nu mai vorbim, acum am in mine mostenitori
Si tot ce am facut pare un vis.

DESPRE PRIETENI
(rescriere după Ion Muresan, De la fereastră)
de DANIEL

Dacă vom ajunge vreodată la Bar
vei vedea şi tu cum bem şi noi ca băieţii
cum chelneriţele aruncă în stradă ce a mai rămas din bărbaţii
care au intrat acolo aseară.

Poema păianjenului
(rescriere după Mircea Cartarescu, Poema chiuvetei)
de DANIEL

într-o zi păianjenul căzu în dragoste
iubi o mică muscă ce trecea în fiecare zi prin
faţa ferestrei unde îşi ţesuse el pânza
se confesă tocului de geam şi florilor
se plânse gâzelor care-i cădeau în plasă.
în altă zi păianjenul îşi mărturisi dragostea:
- musculiţă dragă, nu mai trece în fiecare zi spre
orizonturi în care nu te regăseşti, spre case care nu sunt ale tale
rămâi cu mine, căci ceilalţi nu au nevoie de tine
ei au atâtea lucruri şi locuri care le aparţin
iar tu te iroseşti aerisindu-le spaţiile şi zbătându-te între zidurile lor.
musculiţă scumpă, picioruşele mele freamătă când mă gândesc la tine,
pânza mi se umezeşte, din ea am să-ţi ţes rochie de mireasă,
iar pervazul geamului ne va fi naş
vino şi ai să străluceşti întreaga viaţă asupra regatului meu de gângănii.

dar, vai! musculiţa nu a răspuns acestei chemări
căci ea iubea un cuţit din bucătărie
pe care îl mângâia mereu când trecea pe deasupra lui
aşa că într-un târziu păianjenul începu să-şi pună întrebări
cu privire la sensul existenţei
se gândi să se spânzure de un fir al pânzei sale
şi în cele din urmă începu o relaţie cu o floare.

...cândva în jocul dragostei m-am implicat şi eu,
eu, capacul călimarei de cerneală, care v-am spus această poveste.
am iubit o superbă foaie galbenă pe care nu am văzut-o decât o dată...
dar, ce să mai vorbim, acum am copii preşcolari
şi tot ce a fost mi se pare un vis.

De la ceilalti inca astept sa primesc textele.

4 comentarii:

sabi spunea...

acum cand le-am citit eu,mi se par mai faine :)

Alle spunea...

nah ... ca acum am si eu blog ..:| sa nu mai confundam numele de ale care deja e prea comun..pup..good job kids :D

Anonim spunea...

ne-au iesit fain exercitiile :D

Anonim spunea...

acum ca le-am recitit, le gasesc mult mai bune - e de bine!
mai scrieti si voi...